Mikroscènic és un cicle de representacions de molt petit format fetes per actors i actrius de Gespa, individualment o en petits grups, que es preparen per ser mostrades a la resta de membres de l’Agrupació amb la voluntat de generar un debat constructiu al seu entorn.

Projectes

  • Una reflexió, en clau d'humor, sobre quin ha de ser el nostre paper en favor del bé comú de la societat... Seguir les normes establertes és suficient o cal prendre partit d'una manera explícita i actuar en el nostre dia a dia de manera conseqüent amb els nostres ideals?
     
  • Un intent d'interpel·lar -i si cal, d'incomodar- directament l'espectador davant de la demagògia i l'hipocresia presents en la societat en temes com el canvi climàtic, l'evasió fiscal, o el mal ús de recursos públics com ara la sanitat.
     
  • Un espectacle de producció pròpia a partir d'una idea de Martí Pàmies, amb la participació de Núria Lisboa, Anna Ferrer, Pep Oliu i Martí Pàmies.
     
  • Entrena el Desembre de 2020 al local d'assaig de GespaTeatre en format MiKroescènic i el març de 2021 al Teatre La Gorga de Palamós.
     
  • Serà el primer projecte de MiKroencènic que saltarà a l'escenari gran.

 

  • ESTOCOLM


Una advocada de prestigi va ser segrestada fa uns anys per motius econòmics. Durant el captiveri va ser vigilada per una noia jove força inculta. Actualment la noia és a la presó.
L’advocada decideix que no vol que el rancor sigui el centre de la seva vida i demana al director de la presó de poder visitar assíduament la noia. Representarem algunes de les trobades a la presó per explorar com es relacionen aquests dos personatges.

dos personatges:
• Una dona d’uns cinquanta anys, culta, de posició social mitjana-alta.
• Una noia de vint i pocs anys, possiblement analfabeta , d’extracció social molt pobre.

un conflicte:
• La dona gran va ser segrestada i la noia era qui la vigilava.

una situació:
• Les trobades entre les dues a la presó.

 


les fotos


el vídeo

OBJECTIU:
• Creació, producció i representació d’un text dramàtic breu.
• Explorar les emocions com a eina de construcció de personatges.

METODOLOGIA:
• Treball de creació col·lectiu entre direcció i actrius.
Partint d’una idea argumental bàsica anar formant el text a partir de la construcció dels personatges i d’enfrontar-los a diferents situacions dramàtiques.
• La improvisació com a eina bàsica de treball.

EQUIP:
• Actrius: Gemma Palet i Margarida Flaqué
• Direcció: Àngels Dalmau i David Sagrera

ESTRENA: JUNY 2019

A MANERA DE PRESENTACIÓ

En aquest cas la intenció va ser enfrontar-nos a la creació de manera col·lectiva d’un espectacle des del “full en blanc”. Ho hem fet a partir d’una situació prèvia i un esquema molt breu (hem posat a dos personatges antagònics en una situació de forta tensió), i hem anat veient com desenvolupar el text a partir d’improvisacions. Finalment, cada dia, després del treball físic, ens hem assegut tots quatre per anar fixant sobre el paper el que ens havia passat a la sala d’assaig.

De manera que, tots quatre, durant nou mesos ( talment un embaràs),hem sigut a la vegada espectadors i creadors de l’evolució de la situació. Aquesta ha estat una experiència molt enriquidora (sempre ens admiràvem de la potència que tenen quatre cervells connectats en línia), i que ha deixat en cadascun de nosaltres un profund sentiment d’agraïment cap als altres.

Només per això ja ha valgut la pena.

 

 

  • UN TAST D'ANTÍGONA

  • Volem apropar-nos a un text clàssic, i hem pensat fer-ho entorn del mite d'Antígona, l'heroina de Sòfocles (442 aC)
  • Hem triar un fragment breu per intentar copsar-ne i transmetre'n tota l'emoció i tota la força  tràgica. Serà el comiat que fa Antígona abans d'enfrontar-se amb la mort.
  • Paral·lelament al nostre treball d'interpretació, intentarem organitzar una activitat formativa oberta a tot Gespa, per apropar-nos al món de la mitologia grega, i especialment, al teatre que se'n deriva.
  • L'equip està format per Àngels Dalmau, David Sagrera, Marta Riera, Nuri Pérez, Joan Gasull i Jordi Massoni.
  • L'idea inicial és poder presentar-ne el resultat a finals d'estiu de 2017 i a la Nit Blanca del teatre el 16 de setembre.

 


El nostre tastet d'Antígona va servir per il·lustrar la xerrada que en Janot Carbonell va donar al Casino Llagosterenc sobre el teatre clàssic el 21 de novembre de 2017

 


El vídeo (gràcies, Sarquella!)
(Avís: salteu-vos els primers 9 minuts: hi ha un paio que s'enrotlla com una persiana!)


Les fotos

 

Presentació i tertúlia del Tast d'Antígona al miKroscènic el 9 de març de 2018

 

 

 

 

 

  • Qui hi ha perdut més? Cadascú per on l’enfila, com fa la dita... aquesta és la reflexió de la discòrdia entre un home gai i una dona marcadament convencional que es reuneixen per lligar caps, per tancar escletxes després de la mort de l'home que tots dos estimaven.

  • Harvey Fierstein mostra un do excepcional per fer pujar l’espectador a la muntanya russa de les emocions. Part de la seva trilogia “Safe sex”, Tidy Endings és una peça d’un sol acte, a temps real, de vegades ferotgement divertida, i finalment commovedora, que atorga una nova dimensió al drama universal de la pèrdua d'un ésser estimat, situant-lo en el context de l’eclosió de la SIDA als anys 80.

  • Hem agafat aquest text teatral per obrir noves vies, noves experiències de caràcter creatiu, individuals i col·lectives, realitzant propostes amb mires amples.

  • L’idea es nova, aprofundir en l’experiència de transformar els projectes de caràcter personalista en projectes oberts, democràtics, participatius, grupals. Triturem "Tot lligat" de manera no convencional a través d’un workshop, explosionen una tempesta d'idees, per decidir qui és la Marion, per decidir qui és l'Arthur, per decidir com ho fem.

  • Amb aquesta intenció el grup de membres de Gespa format per: Jordi Massoni, Àngels Dalmau, Joan Gasull, Isabel Llambrich, Dolors Badosa, Jordi Serra, Margarita Flaqué, Xavi Casanovas, Isabel Aymerich, Montse Orpina, Marta Riera, Joan Sarquella, coordinats per en Carles Garrido desenvolupen aquesta nova experiència.

  • Portem vuit sessions de treball de 120 minuts de durada, en les que a part de la presentació de la proposta s’han configurat a través d’intensos debats els perfils dels personatges, s’ha fet una lectura molt aprofundida del text determinant les situacions dramàtiques, el subtext, les segmentacions del text, les segmentacions emocionals, el conflictes .......

  • Actualment abril de 2017, estem iniciant la fase d’aixecar el text amb la confluència dels personatges i els participants d’aquest treball de recerca.

 

 

  • Lectures literàries càrrec d'actors i d'actrius de Gespateatre. Dissabte 22 d'abril a les 20h. Biblioteca Lluís Barceló i Bou. Durada: 40 minuts.
  • El dia 21 d'abril, a les 7 de la tarda, en el mateix espai de la biblioteca es procedirà a l'assaig general. Aquest assaig es considera una activitat del MiKroescènic i, per tant, tots els membres de Gespa estan convidat a assistir-hi i a fer la seva aportació per tal de millorar l'espectacle.
  • Amb la participació de:
    Pere Andrés, Isabel Aymerich, Marc Boix, Joan Gasull, Isabel Llambrich, Josep Miralles, Meli Ramírez i Neus Olivé


veure el vídeo